BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, December 15, 2010

i love travel......


aku dari kecik suka keluar kg...
mak bapak aku dari kecik suka bawak aku jalan-jalan....
kata mak aku....
kita tengok dunia orang...
keluar dari dunia sendiri....
kadang-kadang aku pikir pe yang mak aku cakap tu betol jugak....
sampai sekarang aku suka berjalan...
sorg2 pon xpa.....
aku lagi suka naik kerderaan awam macam bas dan train....
dalam tu aku boleh melihat masyarakat yang berbilang kaum...
akdang2 aku kesian kat org2 tua yg naik bas lompat2....
budak2 skang langsung xada perasaan simpati pada org yang xmampu.....
mereka lagi suka mentertawakan sahaja....
ingatlah....
suatu hari nanti kita akan menjadi seperti mereka.....
dan paling aku ingat....
ada la mak cik tua tu naik dalam bas.....
bas xad kosong dan ada pon sebelah lelaki remaja yang berlainan kaum darinya....
bila remaja itu nampak wanita tua yang berlainan kaum darinya...
dia cepat2 tutup tempat duduk sebelahnya kerana tak nak duduk sebelah wanita tua tersebut.....
dengan alasan berlainan kaum.....
so mak cik tu terpaksa la berdiri dan nasib baik ada yang menghormati dengan memberi dia duduk.....


apa hati budi seseorg itu dinilai daripada jenisan bahasa, kulit serta agama???
sedarlah...
tiada istilah kaum mulia dalam kehidupan ini....
kita ada yang lemah dan kuat...
kita saling memerlukan.....
belajar hidup bersama......

0 comments: