BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, November 13, 2010

beri peluang kepada mereka........

ingin aku katakan bahawa pe,mikiran Racism amat sukar untuk dipadam dari pemikiran......
terutama kepada warga asing yang datang bekerja di negara kita ini.....
warga asing yang ingin aku katakan ialah dari negara indonesia,bangladesh,nepal dan sebagainya......
di sini bukan aku nak menangkan mana-mana pihak....
aku cuma tulis pe yang aku nak.....


aku kasihan pada warga asing ini yang datang dari jauh...
meninggalkan keluarga mereka di kampung....
hanya niat datang cume nak cari rezeki untuk memberi kepada keluarga.....

kadang-kadang aku kasihan kepada mereka yang ditindas dalam kehidupan seharian mereka.......
aku tahu ramai yang tak suke warge asing disebabkan sesetengah dari mereka suke wat kacau....
tapi igt....
xkan sorg perangai macam 2.....
1 negara yg berperangai mcam tu......

dan selalu aku nampak mereka ini kene pow sebab untuk tidak ditangkap oleh sesetengah pihak (paham2 r ea)
salahkah mereka cari makan kat sini????
salahkah????

aku sebenanya duduk satu rumah dengan warga asing berbangsa indonesia dan bangladesh....
aku ok je dok ngan diorg....
diorg ni sungguh menghormati org yg nk dtg belajar...

dan aku pelik kenape org sekeliling aku ketawakan aku bile dapat tahu aku dduk ngan warga asing????
hinakah aku dduk serumah ngan warga asing???
hinakah aku dduk dengan manusia?????

bagi aku mereka yang ketawekn 2 la hina.....
pe salahnye kite kongsi bersame rezeki kita yang melimpah luah ni???

kita anak merdeka...
belajar hidup bersama.......

0 comments: