BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, November 13, 2010

matamu itu........




ari ni cam bese aktiviti ngulow aq kat kluang wktu kerja.....
jalan2 laaaaaa.......
merayap kluang......
aku besa g pkai bju keja je...
bju yg pnuh tanah merah (amek awam jadi mcam ni la)
kadang2 je nk smart pkai suar pendek (smart ke?)

mase jalan2 tu aku sedar something kat sekeliling...
iaitu CARA SOCIETY PANDANG AKU......
aku taw aku xpakai hensem2 mcam pakwe diowg.....
xmcam sugar daddy diowg....
care diowg pandang tu macam hina semcam  je....

kat situ aku dapat berfikir....
kebanyakan society pandang sesuatu hanya pada luaran sahaja.....
berpakaian kemas, kacak dan mahal adalah mulia????
aku taw pemikiran materialistik ni tak boleh nak hakis dalam otak kita ni....
tapi xpayah la nak pandang sesuatu perkara hanya pada luaran sahaja......
kemudian mengadili tanpa mengetahui apa2 tentang dalaman.........

kepada kawan2 kat luar sana....
ubah cara memandang dalam sesuatu perkara.......
HEAR SOMETHING, SEE SOMETHING
SAY NOTHING AND FEEL SOMETHING.........

0 comments: