BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, March 12, 2011

Aku diserang penyakit merbahaya 2

Aku dilanda penyakit malas,
Penyakit yang telah lama bersarang dijiwa ku,
Penyakit ini lebih berbahaya berbanding penyakit-penyakit yang lain.

Akibat penyakit ini aku kelaparan,
Akibat penyakit ini aku masih begini,
Akibat penyakit ini aku rasa kebosanan dalam kehidupan,
Akibat penyakit ini aku hanya melakukan rutin harian yang sama,
Akibat penyakit ini aku hanya mahu melakukan sesuatu perkara yang mendapat keuntungan keatas ku sahaja,
Akibat penyakit ini aku hanya berada di takuk lama,
Akibat penyakit ini aku tidak berani melakukan apa-apa pun,
Akibat penyakit ini aku mahu sesuatu perkara yang mudah sahaja,
Akibat penyakit ini aku mahu semua memberi perhatian kepada ku,
Akibat penyakit ini aku menagih simpati,
Akibat penyakit ini aku menganggap semua perkara remeh,
Akibat penyakit ini aku dan kau hanya sama.

Lawan kepada penyakit ini adalah rajin,
Rajin akan mengubah segala-galanya dalam kehidupanku.

Apakan daya aku malas untuk membuang penyakit ini.


0 comments: