BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, March 22, 2011

Perpustakaanku

Aku selalu juga pergi ke perpustakaan di tempat pengajianku.
Tujuan aku bukan mendapatkan buku-buku rujukan untuk menyiapkan
tugasan,apatah lagi untuk melihat gadis-gadis hipokrit di
perpustakaan.

Aku selalu juga mencari buku-buku yang berhaluan kiri. Jangan
harap kalau aku jumpa. Memang tiada di perpustakaanku.
Apa yang ada kebanyakannya buku kejuruteraan.

Perpustakaan di tempatku seperti memilih kasih dalam pemberian ilmu.
Hanya mahu pelajar pergi ke perpustakaan hanya untuk menyiapkan
tugasan, bercinta, tempat rehat sementara menunggu kelas. Itu sahaja.

Pihak perpustakaan tidak banyak memberikan buku yang lari dari
pembelajaran. Mungkin mahu melahirkan 'pelajar cemerlang'. Ya.
Cemerlang dalam kelas, gagal dalam kehidupan.

Ilmu itu tidak terbatas pada pembelajaran. Malah mencuri itu juga
ilmu samada si pengguna ilmu mahu menggunakan untuk kebaikan atau
keburukan. Sikap pilih kasih dalam pemberian ilmu juga merupakan
suatu masalah dalam kehidupan kita masa kini.

Aku harap selepas ini pihak perpustakaan akan mendapatkan lebih
banyak buku-buku yang lari dari pembelajaran. Jika perkara ini
terjadi. Oh! Perpustakaan akan menjadi rumah kedua ku.



0 comments: