BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, March 27, 2011

Jatuh....

Oh Tuhan,
Aku dah jatuh,
Jatuh yang teramat teruk sekali,
Aku tersungkur lalu diseret,
Diseret supaya lebih menderita.

Aku hanya pandai merayu,
Aku hanya boleh menangis,
Kesalahan yang aku lakukan sungguh berat.

Ini balasan yang aku dapat,
setelah aku mencuba yang terbaik,
Aku tetap tersilap langkah dan melakukan kesilapan.

Aku cuba,
Cuba bangun dan lawan ini semua,
Supaya aku tidak terus terjatuh,
Dan aku terus terbangun.

Titisan air mataku,
Tiada siapa peduli,
Atas sebab kesilapanku,
Semua hanya mengetawakanku,
Menangis setelah melakukan kesilapan.

Aku cuba bangun,
Aku cuba bangkit,
Walaupun aku berjaya bangun,
Kesakitan akibat jatuh masih aku rasakan.

Aku mahu mengulangi hari semalam,
Hari yang aku melakukan kesilpan,
Supaya aku berhati-hati,
Supaya aku tidak jatuh sebegini sakit,
Supaya ada yang membantu setelah aku jatuh.

Aku kesal,
Aku terpaksa meneruskan berjalan dengan rasa sakit,
Aku kuatkan semangatku,
supaya kesakitanku hilang,
Dapat kurawat dengan kegembiraan.

Aku akan meneruskan perjalananku,
Lukaku akan ku simpan,
Biarkan berparut supaya pabila aku ternampak lukaku,
Aku akan lebih berhati-hati,
Supaya tiada penyesalan seperti ini lagi,
Dan lukaku akan ku jadikan sebagai tanda PEMBELAJARANKU.



0 comments: