BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, April 14, 2011

Aku Hanya Seekor Parasit...

Aku hanyalah seekor parasit,
Yang hanya tahu menumpang,
Menumpang untuk makan,
Menumpang untuk menuju ke destinasiku.

Aku hanya seekor parasit,
Hanya dapat mengisi perutku,
Hanya dapat berasa kenyang,
Apabila badan yang menumpangkanku mencari makanan.

Aku hanya seekor parasit,
Hanya dapat melihat permandangan lain,
Hanya dapat mengisi duniaku,
Apabila badan yang menumpangkanku bergerak.

Aku hanya seekor parasit,
Hanya dapat melelapkan mataku,
Hanya dapat beristirehat,
Apabila badan yang menumpangkanku berhenti.

Aku hanya seekor parasit,
Hanya dapat melihat senyuman manusia,
Hanya dapat melihat gelak tawa manusia,
Apabila badan yang menumpangkanku berkawan.

Aku hanya seekor parasit,
Hanya dapat mengisi masa lapangku,
Hanya dapat merasai keseronokan,
Apabila badan yang menumpangkanku berseronok.

Aku hanya seekor parasit,
Hanya mampu berserah,
Hanya hidup menumpang,
Apabila badan yang menumpangkanku mengizinkan.

Aku hanya seekor parasit,
Hanya mensiakan badan yang ku tumpang,
Hanya membebankan badan yang ku tumpang,
Apabila badan yang menumpangkanku bersuara.

Aku hanya seekor parasit,
Terbiar,
Kotor,
Jijik,
Membebankan,
Menyusahkan,
Miskin,
Tidak berkemampuan,
Dihina,
Dicaci,
Dan dibuang.


0 comments: