BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, April 9, 2011

Tengah

Aku tidak mahu berada di kanan.
Yang suka membuat cerita dan menanam benih benci,
Aku juga tidak suka berada dikiri,
Yang kadangkala aku menjadi was-was dengan kata-katanya.

Aku lebih suka berada di tengah,
Yang memerhatikan si kanan dan si kiri bergerak,
Yang melihat si kanan dan si kiri bertelagah,

Aku akan terus berada di tengah,
Yang lebih mengadili dengan adil,
Yang cuba mendapatkan yang terbaik,
Yang mengharapkan sesuatu perubahan.

Aku akan terus berada di tengah,
Yang tidak berat disebelah kanan atau kiri,
Yang berharap supaya kanan dan kiri tidak bertelagah,
Yang berharap kanan dan kiri dapat berbincang bersama,
Mengubah bersama dan tidak menjatuhkan bersama.

Aku akan terus berada ditengah,
Supaya ada yang memerhatikan perkara sebenar dari kiri dan kanan,
Mendapatkan siapa pereka cerpen,
Siapa yang tidak jujur.


0 comments: