BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, April 13, 2011

Aku Seorang Perantau....

Aku seorang perantau,
Hanya duduk berdiri seorang sahaja,
Tidak berharap kepada sesiapa sahaja,
Hanya yang ada diriku sahaja.

Aku seorang perantau,
Hanya mengharapkan simpati kepada yang sudi,
Tidak menagih simpati dengan jerit pekik,
Hanya yang ada diriku sahaja.

Aku seorang perantau,
Hanya pada yang usia masih muda,
Tidak cukup matang untuk berdikari,
Hanya yang ada diriku sahaja.

Aku seorang perantau,
Hanya mencuba sesuatu yang baru,
Tidak mudah untuk menempuh dugaan seorang sahaja,
Hanya yang ada diriku sahaja.

Aku seorang perantau,
Hanya datang untuk mencari ilmu,
Tidak sahaja ilmu pebelajaran sahaja yang aku dapati,
Hanya yang ada diriku sahaja.

Aku seorang perantau,
Hanya berbekalkan apa yang ada sahaja yang aku ada,
TIdak cukup dengan kemampuanku,
Hanya yang ada diriku sahaja.

Aku seorang perantau,
Aku lebih mengerti erti hidup sebenar,
Aku lebih mengerti erti persahabatan,
Aku lebih mengerti mengharungi cabaran hidup,
Aku lebih mengerti cara di negeri orang.


0 comments: