BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, April 14, 2011

Gangguan.....

Bercelapak aku berjalan untuk mengisi perutku yang berbunyi,
Aku meneruskan perjalanan kakiku walaupun ada segelintir manusia menggelakkan,
Dengan ego menggelakkanku keatas kemodenan yang dimiliki,
Hanya mempunyai sebuah alat moden yang membolehkan mereka bergerak,
Akan tetapi memerlukan bantuan sumber petrol yang semakin hari semakin mahal.

Bercelapak aku berlari apabila mendengar bunyi ngauman si anjing gila,
Yang lain masih lagi mentertawakan diriku,
Aku hanya mempersetankan gelak tawanya,
Bagiku cukup sudah aku tidak menyusahkan mereka.

Aku hanya insan yang hidup keseorangan di negeri orang,
Walaupun mempunyai jenis kaum yang sama,
Tetapi aku masih kurang mengerti kehidupan disini.

Pabila matahari melabuhkan sinarnya,
Aku mula berasa kesunyian,
Kesunyian di sebuah rumah yang dudukku keseorangan,
Mujurlah ada teknologi yang membolehkan aku berhubung.

Pabila perutku berbunyi,
Aku hanya boleh merintih seorang diri,
Hanya menahankan sahaja,
Terbit sinarku pabila ada manusia yang masih bergelar kawan datang membantu.

Pabila tengah malam,
Aku masih lagi kesunyian,
Aku cuba melelapkan mataku,
Tidak berjaya.

Aku hanya merenung keatas bumbung,
Dan terus merenung,
Terdengar bunyian nyalakan anjing yang menaikkan bulu romaku,
Aku mempersetankan bunyian itu,
Gangguanku tidak terhenti hanya pada itu,
Aku terdengar pelbagai bunyian di dapurku,
Cukup seram bunyian itu.

Aku mempersetankan dan cuba melelapkan mataku,
Hampir sampai waktu aku melayari mimpi,
Lampu bilikku mengganas,
Secara tiba sahaja lampu tersebut terus hidup dan mati sendiri,
Aku tidak mengerti apa yang terjadi,
Aku hanya bersembunyi di dalam selimutku.

Lama kelamaan gangguan yang aku alami mengganggu emosiku,
Aku mencapai peraltan moden yang menghubungkan aku dengan pelbagai manusia,
Aku menaip pesanan ringkas untuk meminta bantuan.

Malng bagiku,
Tiada siapa mempedulikan pesanan ringkasku,
Hanya seorang sahaja yang bergelar rakan mempedulikan,
Dia mengambilku dan melarikan aku dari terus diselubungi gangguan setan.

Terima kasih keatas sesiapa yang bergelar RAKANKU.


0 comments: