BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, January 1, 2011

laman sosial.......

boleh dikatakan semua orang ada account laman sosial masing-masing...
atas tujuan pe?
pelbagai tujuan antaranya nak cari kawan...
penuhkan ruang dan menambah kawan katanya......
ada yang kata untuk permudahkan untuk berhubung dengan rakan-rakan....
ada yang nak berkongsi idea...
dan macam2 lagi laaaa....

tapi aku nampak laman sosial ni dah macam suatu perkara wajib ada dalam kehidupan pada masa kini....
ada sekali aku nampak seorang budak kecil umur dalam 12 atau 13 tahun...
menangis-nangis suruh bapanya memasang internet di rumah.....
atas alasan nakkan pemasangan internet di rumah dan bermain internet.....

kat cni aku sedar bahawa laman sosial ni dah menjadi perkara penting di dalam kehidupan manusia....
LAMAN SOSIAL MENJADI KEPERLUAN SEHARIAN MANUSIA......
terus terang aku katakan aku juga ada akaun laman sosial...
untuk suka2 sahaja....

memang hak anda unutk bermain internet seberapa yang anada mahu....
tapi aku sebagai kawan ingin bagi kesedaran bahawa internet ini bahaya untuk kehidupan kita...
mengapa aku katakan begitu...
BILL GATES sendiri xberi anak2nya bermain internet lebih 45minit sehari.....
dia lebih mengetahui tentang kesan2 perkara ini...

aku sendiri leka kalau bermain internet...
jadi, kawan-kawan...
sama-sama lah kita sedar ya.....

THINK IT!!!!!!

0 comments: