BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, May 23, 2011

Bahana laman sosial.....

Dewasa kini, kehidupan anak muda sudah mula berbeza dari dahulu. Semua hanya mementingkan internet hanya kerana laman sosial. Seperti kehidupan tiada pelengkap tanpa laman sosial. Mereka mampu duduk di hadapan komputer berjam-jam hanya kerana laman sosial.

Memang pelbagai kebaikan yang kita kecapi dengan internet, tetapi bagaimana pula dengan kejutan budaya laman sosial ini. Sehingga kehidupan hanya di komputer sahaja. Sanggup tidak memperdulikan sesiapa yang ada pada mereka kerana terlalu asyik dengan laman sosial ini.

Pengurangan peggunaan internet ini sepatutnya dibendung kerana kejahatan internet ini. Sehinggakan hanya kerana laman sosial ini ada yang menjadikan rakan sebagai musuh. Itu tidak termasuk dengan penipuan-penipuan yang dilakukan di dalam internet.

Bahana penggunaan laman sosial melampau ini telah menghancurkan erti persahabatan yang ada seperti ruang diskusi meja dan sebagainya. Memang patut dipuji kerana menjadikan laman sosial ini sebagai medium perbincangan daripada yang jauh. Bagaimana dengan erti persahabatan yang sebenar?

Mari kita fikrkan dan sedari bahaya yang datang dari laman sosial serta internet ini. Jangan jadikan diri anda menjadi mangsa semua ini. Ambil dirimu, hindari dan tegah perkara yang membodohkan dirimu.

0 comments: