BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, May 9, 2011

Seni???

Seni itu terlampau bebas untuk dihayati. Tetapi akan mendapat pandangan yang berbeza-beza dari pemerhati. Disini lebih aku menceritakan seni bunyian. Tidakk terikat pada muzik sahaja. Menagapa menjadi sebegini? Kerana manusia akan lebih memuji perkara yang disukainya. Ada manusia yang mahu memuji perkara yang tidak disukainya? Itulah manusia yang bersikap diskriminasi terhadap sesuatu. Tidak mahu mengambil sesuatu perkara  yang positif walaupun perkara tersebut dibencinya.

Berbalik kepada cerita mengenai seni bunyi. Malahan bunyian bising dan senyap itu juga seni. Terpulang kepada mereka untuk menghayatinya. Cuba lari dari mendengar seni yang hanya ada pada jiwa abda sahaja. Dengan cara ini anda anda mendapat pengalaman yang berbeza dan keasyikan yang berbeza.

Bukankah itu menyeronokkan anda? Setiap manusia mempunyai pelbagai jiwanya dalam dirinya. Adakah anda hanya mempunyai jiwa ganas semata-mata daam diri anda? Tentu tidak bukan? Percaya dan cubalah. Jangan Mendiskriminasikan jiwa anda dan jangan membohongi diri anda semata-mata mahu masyarakat malihat anda yang terbaik.


0 comments: