BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, February 25, 2011

Aku diserang penyakit merbahaya

Aku diserang sesuatu penyakit bahaya,
Penyakit yang lebih bahaya daripada penyakit-penyakit yang lain,
Penyakit ini juga boleh membunuh.

Akibat penyakit ini aku hanya berada di tempat yang sama,
Akibat penyakit ini aku hanya mahukan belas kasihan,
Akibat penyakit ini aku hanya menagih simpati,
Akibat penyakit ini aku hanya melakukan rutin yang sama,
Akibat penyakit ini aku hanya memandang remeh sesuatu perkara,
Akibat penyakit ini aku hanya berasa kebosanan dalam kehidupan ku,
Akibat  penyakit ini aku hanya berada di takuk lama,
Akibat penyakiti ini aku hanya berangan yang menjadi angan.

Penyakit ini sungguh merbahaya,
Penyakit ini dinamakan MALAS,
Lawan kepadanya ialah rajin.

Penyakit malas merupakan masalah besar kepada kita.