BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, February 9, 2011

Umur.....



Umur..=  jangka masa hidup atau hayat seseorang (sesuatu) mulai dilahirkan (diadakan dsb), jangka waktu sejak dilahirkan (diadakan dsb), usia

Umur itu fleksible. Ada pelbagai tanggapan mengenai umur jika kita tanyakan kepada semua orang. Ada yang menganggap umur itu sebagai nombor. Ada yang mengganggap dengan umur itu dapat mengetahui betapa tuanya seseorang itu. Ada yang mengangap umur itu kepandaian seseorang. Ada juga yang suka hanya bercampur denagan seseorang yang sama usianya sahaja atau yang lebih tua. Dengan beranggapan yang lebih muda itu membosankan dan kurang matang.

Deangan beranggapan yang lebih muda itu kurang matang dan cerdik itu mungkin betul dan mungkin silap. Ada yang lebih muda darinya tetapi mempunyai pengalaman yang lebih berbanding si tua. Secara jujurnya, manusia yang suka membanding-bandingkan sesorang itu dengan umur yang proses pematangan yang tidak sempurna.

Berkawan hanya memilih umur ini berlaku dimana-mana sahaja. Kita dapat lihat disekeliling kita. Mereka ini akan tidak berasa senang apabila ada yang lebih muda darinya. Mereka jenis ini agak bodoh sombong.

"INGAT, UMUR DAN PERWATAKAN TIDAK MENGGAMBARKAN KEMATANGAN DAN GAYA DAN PEMIKIRAN SESEORANG ITU"


0 comments: